آزمایش های قبل از کاشت مو

موضوع : زیبایی مودوشنبه 06 تیر 1401

زمانی که موها شروع به کم شدن می‌کنند و طاسی سر بیشتر معلوم می‌شود، می‌توان عمل کاشت مو را انجام داد. در اصل کاشت مو، توزیع فولیکول های سالم مو از نواحی پشت سر، به نواحی کم مو سر می‌باشد. بیماران باید چند واقعیت در مورد کاشت مو را بدانند تا انتظاراتشان از نتیجه عمل، واقع بینانه‌تر باشد. از این رو اکثر کلینیک‌های کاشت مو قبل از انجام عمل کاشت مو، از شما آزمایش خون می‌گیرند. این آزمایش جهت محافظت بیشتر در انجام این فرآیند می‌باشد. در این مقاله می‌خواهیم آزمایش های قبل از کاشت مو را بررسی کنیم.

آزمایش های قبل از کاشت مو

انجام آزمایش های قبل از کاشت مو ، به پزشک در ارزیابی شرایط جسمی فرد کمک می‌کند. علاوه بر این انجام این آزمایشات به شناسایی هر گونه خطرات بالقوه و از بین بردن آنها موثر می‌باشد.

در بیماران زن، اگر علت ریزش مو ناشناخته باشد، متخصصین کاشت مو توصیه می‌کنند تا ابتدا با متخصص پوست و مو مشاوره کنند. متخصصان ECG قبل از عمل کاشت مو را برای بیمارانی که قرار است مورد جراحی قرار بگیرند، انجام می‌دهد.

از آنجایی که جراحی کاشت مو 8 تا 10 ساعت طول می‌کشد، عمل جراحی می‌تواند برای قلب بیمار به جهت قرار گرفتن در معرض آدرنالین برای طولانی مدت، خطرناک باشد. به همین علت پزشکان یک ECG را به ارزیابی های قبل از عمل اضافه می‌کنند تا سلامتی بیمار را ارزیابی کنند. این ارزیابی یک ماه قبل از انجام عمل کاشت مو، انجام می‌شود.

آزمایش های قبل از کاشت مو

فرایند انجام آزمایش قبل از کاشت مو

این آزمایش شامل گرفتن تاریخچه پزشکی دقیق، گرفتن فشار خون، وزن بیمار، میزان اکسیژن خون و بررسی هر گونه آلرژی است. ناحیه اهدا مو نیز با استفاده از Canfield Mirror بررسی شده و پس از شمارش مو، تعداد تراکم آن نیز ثبت می‌شود. در صورت وجود ECG غیر طبیعی، بیمار به پزشک متخصص قلب ارجاع می‌شود تا بر اساس آن یک گزارش یا تفسیر تهیه شود.

آزمایشات فقر آهن در تشخیص ریزش مو 

همانطور که می‌دانید، یکی از شایع‌ترین علل ریزش مو، فقر آهن است. یک تست خون عمومی به شما این امکان را می‌دهد تا میزان هموگلوبین خون خود را دانسته و در صورت کم خونی، از شرایط خود اطلاع داشته باشید. یکی دیگر از شاخص های مهم نیز میزان لکوسیت‌ها می‌باشد که بالا بودن آن نشان از وجود التهاب داخلی‌ است.

مواردی مانند کمبود کلسیم، منیزیم و آهن نیز باعث ریزش مو می‌شود. همچنین بررسی نتایج هورمون‌های تیروئید نیز مهم است، این مورد نه تنها به وضعیت مو تاثیر گذار است، بلکه سلامتی کل بدن را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مواردی که باید قبل از عمل کاشت مو در نظر گرفته شود

  1. قبل از جراحی کاشت مو، از لباس‌های دکمه دار استفاده کنید چرا که پوشیدن لباس‌هایی که نیاز به پوشیدن از روی سر دارند، ممکن است باعث آسیب به موهای تازه کاشته شده شوند.
  2. مصرف داروهایی مانند آسپرین یا هر داروی رقیق کننده خون را چند روز قبل از عمل کاشت مو متوقف کنید.
  3. قبل از انجام کاشت مو حتما با یک پزشک متخصص مشورت کنید و هر گونه مشکل و بیماری که دارید را با وی در میان بگذارید.
  4. سعی کنید قبل از انجام عمل، از ژل یا روغن استفاده نکنید و موهایتان را به خوبی با شامپو بشویید.
  5. از کشیدن سیگار قبل از انجام عمل کاشت مو، خودداری کنید.
  6. در صورت مصرف دارویی‌هایی مانند فیناستراید یا مینوکسیدیل، 2 تا 3 هفته قبل از عمل کاشت مو، مصرف آنها را متوقف کنید.
  7. به هیچ عنوان قبل از کاشت مو، غذاهای تندی مصرف نکنید و صبحانه یا ناهار مقوی و سالمی بخورید.
  8. توصیه می‌شود پس از عمل رانندگی نکنید زیرا ممکن است داروهایی که برای انجام عمل کاشت مو استفاده شده، شما را دچار خواب الودگی کند.
  9. اگر موهای خاکستری دارید، برای راحتی عمل بهتر است آنها را 2 روز قبل از عمل رنگ کنید.

سخن پایانی

با رعایت مواردی که در این مقاله گفته شد، شما می‌توانید حدالامکان نتیجه دلخواهی از عمل کاشت مو داشته باشید.یکی از مزایای این روش کاشت مو نسبت به سایر روش‌ها علاوه بر اینکه خبری از خونریزی، بخیه، بیهوشی و جراحی نیست، نتیجه زودتر حاصل شده و بیمار نیازی به استراحت بعد از عمل نداشته و زندگی روزمره‌ خود را ادامه خواهد داد.

شما برای انجام عمل کاشت مو در تبریز می‌توانید به کلینیک ایران‌مهر مراجعه کنید.کلینیک تخصصی ایران مهر با استفاده از تجارب متخصصین خود همواره به عنوان یکی از معتبرترین مراکز کاشت مو، رضایت بیماران خود را فراهم نموده و در زیباسازی، ترمیم و نگهداری پوست و موی عزیزان همواره همراه و هم گام بیماران گرامی است.

وبلاگ

انواع پوست

معیارهای مختلفی برای طبقه بندی انواع پوست استفاده می‌شود. به عنوان مثال، طبقه بن ...

پنج‌شنبه 25 اسفند 1401

علت جوش صورت چیست؟

جوش صورت زمانی ایجاد می‌شود که سوراخ‌های ریز روی پوست، به نام فولیکول‌های مو، مس ...

سه‌شنبه 23 اسفند 1401

علت جوش چانه

جوش چانه یکی از مشکلات برای بیشتر افراد است. جوش‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که منافذ ...

چهارشنبه 17 اسفند 1401

دریافت مشاوره رایگان


برای دریافت مشاوره رایگان شماره خود را ثبت نمایید