کاشت ریش و سیبیل + هزینه‌ها و دلایل ریزش مو ریش و سیبیل

موضوع : زیبایی موپنج‌شنبه 13 مرداد 1401

داشتن سیبیل و ریش پرپشت خواسته بسیاری از مردان ایرانی می‌باشد چرا که به دلیل شرایط فرهنگی و زمینه دینی، یکی از جلوه‌های زیبایی صورت آقایان، داشتن ریش و سیبیل است. برخی از افراد از داشتن ریش و سیبیل محروم هستند اما خبر خوب اینست که ریش و سیبیل نیز مانند موی سر، قابل کاشت می‌باشد و شما می‌توانید ریش و سیبیل پرپشتی داشته باشید. در این مقاله می‌خواهیم جنبه‌های مختلف کاشت ریش و سیبیل را بررسی کرده و علت و عوامل ریزش مو در نواحی ریش و سیبیل آقایان را توضیح دهیم.

علت ریزش مو در ناحیه ریش و سیبیل

به طور کلی مشکلات ریش و سیبیل در آقایان به اشکال زیر مشاهده می‌شود:

  • در برخی از آقایان بخش‌هایی از صورت مانند لپ‌ها فاقد ریش و بخش‌های دیگر تراکم خوبی دارند.
  • برخی از مردان ریش و سیبیل کاملی دارند اما با تراکم و موهای ضعیف. این افراد نمی‌توانند ریش و سیبیل خود را بلند کنند.
  • تعدادی از آقایان ریش و سیبیل ندارند که معمولا علت ژنتیکی یا مادرزادی می‌تواند داشته باشد.

خبر خوب اینکه، این مشکلات با کاشت ریش و سیبیل قابل برطرف کردن هستند. اما علت ضعف موهای ریش و سیبیل چیست؟ با شناختن این علل شما می‌توانید بدانید آیا کاندید مناسبی برای کاشت ریش هستید یا خیر؟ در ادامه به چند مورد از دلایل ریزش مو در ناحیه ریش و سیبیل اشاره خواهیم کرد:

علت ریزش مو در ناحیه ریش و سیبیل

ژنتیک

همانطور که در فوق نیز اشاره شد، یکی از دلایل ریزش یا کم‌پشتی مو در ناحیه ریش و سیبیل، عوامل ژنتیکی یا ارثی است. اگر پدر یا پدربزرگ شما ریش پرپشتی داشته‌اند، برای شما نیز چنین خواهد بود و یا اگر برعکس این شرایط است، به احتمال قوی شما نیز ریش و سیبیلی پرپشت نخواهید داشت. به خاطر داشته باشید که از طرف مادر نیز ممکن است این ژن را به ارث ببرید.

معمولا وقتی گفته می‌شود چیزی ارثی یا ژنتیکی است، بدین معناست که دارویی برای درمان آن وجود ندارد. در حال حاضر بهترین درمان برای کم‌پشتی ریش و سیبیل، کاشت آن است. لوسیون‌ها، سرم‌ها، دارو، مزوتراپی و… نمی‌توانند باعث رشد مجدد ریش و سیبیل شوند.

مشکلات هورمونی

یکی دیگر از عوامل کم‌پشتی ریش و سیبیل، مشکلات هورمونی است. تستسترون هورمونی است که در رشد موهای ریش و سیبیل نقش بسزایی دارد. این هورمون در بدن بانوان نیز وجود دارد اما میزان ترشح آن بسیار کم است. تولید هورمون تستسترون در آقایان در دوران بلوغ افزایش می‌یابد. حتما دیده‌اید که ریش و سیبیل پسران در دوران بلوغ تدریجا پرپشت می‌شود. اغلب متقاضیان کاشت ریش و سیبیل کسانی هستند که بدنشان تستسترون کمی تولید می‌کند.

تستسترون در پوست به هورمون دی هیدروتستسترون (DHT) تبدیل می‌شود. DHT هورمونی است که روی فولیکول مو تاثیر می‌گذارد. علاوه بر این در برخی از آقایان خونرسانی به نواحی گونهه ضعیف تر از سایر بخش‌های صورت است و به همین دلیل مواد مغذی کمتری به فولیکول مو می‌رسد. همین مسئله باعث می‌شود اغلب مردان در نواحی لپ‌ها و گونه، موی کمتری داشته باشند.

بیماری‌ها و آسیب پوستی

همانطور که می‌دانید برخی از آسیب‌ها و بیماری‌های پوستی نیز می‌تواند باعث طاسی دائم و یا موقت در نواحی ریش و سیبیل شوند. از جمله این آسیب ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جای بخیه و زخم
  • شکستگی
  • عمل‌های جراحی
  • سوختگی‌ها
  • التهاب فولیکول‌های مو

البته باید گفت که همیشه ریزش ریش و سیبیل، دائمی نیست اما اگر این مشکل دائمی باشد، تنها راه بهبود شرایط، کاشت سیبیل است. همچنین مواردی مثل ریزش سکه‌ای نیز می‌تواند باعث کم‌پشتی موهای ریش شود.

سبک زندگی

خوردن غذای سالم، ورزش کردن، خواب کافی و… از مواردی است که بیان کردنش دیگر کلیشه‌ای شده است. اما خواه یا ناخواه این موارد برای سلامت بدن و همچنین رشد ریش و سیبیل شما مهم هستند. رژیم غذایی، ویتامین های بیوتین و نیاسین از جمله مواردیست که در رشد سیبیل و موهای سر موثر می‌باشد. این ویتامین‌ها در غذاهایی مانند ماهی، تخم مرغ، شیر، تخم آفتاب گردان و… یافت می‌شود و بهتر است که شما نیز از آنها در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

چه کسانی می‌توانند کاشت ریش و سیبیل انجام دهند؟

چه کسانی می‌توانند کاشت ریش و سیبیل انجام دهند؟

به عبارتی همه مردانی که قصد دارند ریش و سیبیل و ریش پرپشتی داشته باشند، می‌توانند کاشت ریش انجام دهند. پزشک متخصص قبل از انجام کاشت وضعیت جسمانی شما را بررسی خواهد کرد. از جمله کاندیداهای مناسب برای کاشت ریش و سیبیل عبارتند از:

  • افرادی که وضعیت سلامت عمومی خوبی دارند و بیماری خاصی ندارند.
  • کسانی که ریش و سیبیل کم پشتی دارند و یا بخشی نواحی صورتشان دچار ریزش ریش شده است.
  • افرادیکه بصورت مادرزادی ریش و سیبیل ندارند.

هزینه و تعداد جلسات کاشت ریش و سیبیل

هزینه کاشت ریش و سبیلبه میزان تراکم کنونی ریش‌ها، تعداد جلسات درمانی و انتظارات شما بستگی دارد. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با کلینیک ایران مهر در این خصوص تماس بگیرید. تعداد جلسات کاشت ریش و سیبیل توسط پزشک متخصص تعیین خواهد شد. اما معمولا تعداد جلساتی که برای آن صرف می‌شود 2 تا 4 جلسه است.

بهترین کلینیک برای کاشت سیبیل و ریش

کلینیک فوق تخصصی پوست و موی ایران مهر تبریز، سال‌هاست که به صورت تخصصی در زمینه‌ کاشت مو سر، کاشت ابرو و کاشت ریش و سبیل فعالیت می‌کند. طی این مدت بیش از ۱۵۰۰۰ نفر کاشت و ترمیم مو را در این مرکز انجام داده‌اند. این موفقیت مرهون پویایی در جهت برخورداری از روش‌های نوین و ارائه‌ی آخرین متد کاشت مو با کیفیت و رویش کشور ترکیه می‌باشد. صاحبان این مرکز یک هدف را سرلوحه‌ی کار خود قرار داده‌اند. کاشت مو در تبریز با تکیه بر نیروی فوق تخصص پوست و مو، قابل انجام است. همچنین این کلینیک آماده‌ی ارائه خدمات زیبایی شامل: کاشت مو، لیزر مو، پروتز و بوتاکس نیز می‌باشد.

وبلاگ

انواع پوست

معیارهای مختلفی برای طبقه بندی انواع پوست استفاده می‌شود. به عنوان مثال، طبقه بن ...

پنج‌شنبه 25 اسفند 1401

علت جوش صورت چیست؟

جوش صورت زمانی ایجاد می‌شود که سوراخ‌های ریز روی پوست، به نام فولیکول‌های مو، مس ...

سه‌شنبه 23 اسفند 1401

علت جوش چانه

جوش چانه یکی از مشکلات برای بیشتر افراد است. جوش‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که منافذ ...

چهارشنبه 17 اسفند 1401

دریافت مشاوره رایگان


برای دریافت مشاوره رایگان شماره خود را ثبت نمایید