رهایی از درد لیزر موهای زائد

موضوع : زیبایی موچهارشنبه 28 آبان 1399

لیزر موهای زائد امروزه به عنوان یکی از پرطرفدارترین و بهترین روش‌های دائمی از بین بردن موهای زائد تبدیل شده است چرا که شما با استفاده از لیزر درمانی ۹۰ درصد از موهای زائد بدن‌تان را  برای همیشه از بین خواهید برد. ساز و کار دستگاه لیزر بر اساس انرژی گرمایی تنظیم شده است، این انرژی از دستگاه لیزر به پوست تابانده شده، توسط فولیکول‌ها جذب و موجب نابودی آن‌ها می‌شود.

ماهیت انرژی و نور ساطع شده از این دستگاه گرما می‌باشد. زمانی که گرما توسط پوست جذب می‌شود احساس درد و سوزش امری طبیعی است. شما برای رهایی از درد ناشی از لیزر موهای زائد می‌توانید دو روش را انتخاب کنید یا باید به سراغ کلینیک‌ها و مراکزی بروید که از دستگاه‌های بسیار پیشرفته و مجهز به خنک کننده استفاده می‌کنند یا اگر از دستگاه‌های دیگر استفاده می‌کنید نکات مهمی را که برای کاهش درد توصیه می‌شود رعایت کنید.

متفاوت بودن میزان درد لیزر در نقاط مختلف بدن

همانطور که می‌دانید ضخامت پوست و حساسیت آن در نقاط مختلف بدن با یکدیگر متفاوت است. برای مثال پوست پشت لب و یا برخی از نقاط بدن نسبت به برخی نواحی دیگر نازک‌تر می‌باشد در نتیجه هنگام انجام لیزر روی این نقاط نیز درد در مناطق حساس با پوست نازک بیشتر خواهد بود. درد در ناحیه‌ی زیر بغل و بیکینی نسبت به بقیه‌ی قسمت‌های بدن بیشتر است از این رو توصیه می‌شود برای کاهش درد این مناطق، از بی حسی یا کمپرس یخ استفاده کنید.

روش اول استفاده از دستگاه الکساندرایت کندلا ۲۰۲۰

برای اینکه بتوانید از درد ناشی از لیزر خلاص شوید می‌توانید از دستگاه کندلا الکس برای از بین بردن موهای زائد خود استفاده کنید. این دستگاه ایمن‌ترین، پیشرفته‌ترین و بهترین نوع دستگاهی است که تاکنون برای لیزر ساخته شده است. این لیزر دارای یک جت خنک کننده از گاز منجمد به نام کریوژن است که چند ثانیه قبل و بعد از هر  پالس، آن را روی محل لیزر اسپری می‌کند.

کریوژن یک سیستم خنک کننده است که در مقابل گرمای ایجاد شده توسط دستگاه لیزر، پوست را خنک کرده و آن را به یک روش بدون درد تبدیل می‌کند. برخی از متخصصین و تکنسین‌های دستگاه لیزر نیز قبل از شروع کار چند دقیقه هوای سرد را روی پوست قرار می‌دهند، در این حالت بی‌حسی بیشتری ایجاد شده و درد نیز از بین خواهد رفت.

روش دوم انتخاب دستگاه‌های لیزر بدون سیستم خنک کننده

بسیاری از مراکز و کلینیک‌های زیبایی از دستگاه‌هایی استفاده می‌کنند که مجهز به سیستم خنک کننده نیستند و این امر می‌تواند درد را در محل لیزر ایجاد کند. اگر از دستگاه الکساندر یا همان الکس استفاده نمی‌کنید بهتر است موارد زیر را برای رهایی از درد لیزر انجام دهید تا درد ناشی از لیزر به حداقل ممکن برسد.

 استفاده از کرم‌های موضعی و اسپری‌های بی حس کننده

در برخی موارد تکنسین‌های لیزر برای کاهش درد ناشی از لیزر از اسپری‌های بی حس کننده استفاده می‌کنند و این می‌تواند درد ناشی از لیزر درمانی را بسیار کاهش دهد. در برخی موارد نیز توصیه می‌کنند چند دقیقه قبل از آغاز جلسه لیزر از کرم‌های بی حسی برای نواحی مورد نظر استفاده کنید.

این کرم ها برای داشتن بهترین تاثیر باید ۲۰ تا ۳۰ دقیقه قبل از انجام لیزر استفاده شوند. البته استفاده از این کرم‌ها نیز باید با تجویز و نظر پزشک متخصص انجام گیرد چرا که در برخی موارد استفاده از کرم‌های بی حسی که درصد زیادی از مواد بی حسی در آن وجود دارد می‌تواند اثر لیزر را کم کرده و یا عوارض جانبی ایجاد کند. البته دقت داشته باشید که این کرم‌ها را در تمام بدن خود استفاده نکنید و فقط برای قسمت‌هایی که درد غیرقابل تحملی دارند مصرف کنید.

شیو کردن موها

به هر میزان که موها بلندتر باشد درد ناشی از لیزر موهای زائد بیشتر نیز خواهد شد. به همین علت است که اغلب پزشکان توصیه می‌کنند حتماً قبل از جلسه‌ی لیزر و حدود ۲۴ ساعت قبل از آن نقاطی را که قرار است لیزر انجام دهید با تیغ شیو و اصلاح کنید. البته دقت داشته باشید که شما نباید موها را به حدی اصلاح کنید که ریشه‌ی آن‌ها دیده نشود بنابراین از کندن و اپیلاسیون آن خودداری کرده و فقط ناحیه‌ی لیزر را ۲۴ ساعت قبل از انجام عمل لیزر درمانی اصلاح کنید تا درد کمتری داشته باشید.

سرعت اپراتور دستگاه لیزر

بسیاری از تکنسین‌ها و اپراتورهای دستگاه لیزر این کار را با سرعت بالایی انجام می‌دهند که می‌تواند درد ناشی از لیزر را تا حد زیادی کم کند. البته سرعت این افراد نباید به حدی باشد که مناطقی از پوست فراموش شود بلکه سرعت همراه با دقت می‌تواند درد ناشی از لیزر را تا حد زیادی کنترل کند.

توصیه‌های مهم برای کاهش درد لیزر

  • همان طور که می‌دانید استرس و اضطراب می‌تواند موجب افزایش درد و ناراحتی شود. بهتر است قبل از لیزر درمانی در مورد آن مطالعات کافی داشته باشید و  یا با افرادی که لیزر انجام داده‌اند صحبت کرده و استرس خود را کنترل کنید.
  •  خستگی، بیماری و بی خوابی می‌تواند آستانه‌ی درد انسان را پایین آورد، از این رو توصیه می‌شود شب قبل از انجام لیزر درمانی به خوبی استراحت کنید و با آرامش بیشتری به جلسه‌ی لیزر درمانی بروید و اگر بیمار هستید مانند سرما خوردگی یا قرار داشتن در دوره‌ی عادت ماهانه، جلسات لیزر خود را به تعویق بیاندازید.
  • قبل از لیزر درمانی از خوردن کافئین و نوشیدنی‌های کافئین دار خودداری کنید. نوشیدن قهوه قبل از لیزر کردن باعث افزایش درد شدید ناشی از لیزر در بدن می‌شود.
  • زمانی که نتوانید درد ناشی از لیزر درمانی را تحمل کنید می‌توانید از تکنسین دستگاه لیزر بخواهید تا چند دقیقه به شما فرصت استراحت بدهد و با استفاده از کمپرس یخ درد محل لیزر شده را تسکین دهید.

 

آیا این که می‌توانید درد این عمل را تحمل کنید و یا آن را کاهش دهید به شما بستگی دارد. افرادی که از روش‌های دیگر اصلاح مانند اپیلاسیون استفاده کرده‌اند بهتر است بدانند درد ناشی از لیزر به مراتب خیلی کمتر از اپلاسیون و بند انداختن است. در واقع درد آن دردی قابل تحمل است مگر در شرایطی که بدن فرد حالت عادی و طبیعی نداشته باشد و آستانه‌ی درد فرد بسیار پایین باشد، در این حالت است که توصیه می‌شود موارد توصیه شده توسط پزشک یا تکنسین را رعایت کرده و یا نگرانی زیادی نسبت به درد دارید به سراغ مراکزی بروید که از دستگاه‌های لیزر مجهز به سیستم خنک کننده استفاده می‌کنند.

وبلاگ

انواع پوست

معیارهای مختلفی برای طبقه بندی انواع پوست استفاده می‌شود. به عنوان مثال، طبقه بن ...

پنج‌شنبه 25 اسفند 1401

علت جوش صورت چیست؟

جوش صورت زمانی ایجاد می‌شود که سوراخ‌های ریز روی پوست، به نام فولیکول‌های مو، مس ...

سه‌شنبه 23 اسفند 1401

علت جوش چانه

جوش چانه یکی از مشکلات برای بیشتر افراد است. جوش‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که منافذ ...

چهارشنبه 17 اسفند 1401

دریافت مشاوره رایگان


برای دریافت مشاوره رایگان شماره خود را ثبت نمایید