آر اف فرکشنال و کاربرد آن در زیبایی پوست

موضوع : زیبایی موچهارشنبه 11 فروردین 1400

به مرور زمان با افزایش سن و عوامل محیطی مخرب، پوست صورت دچار آسیب شده و روند تولید کلاژن و الاستین متوقف می‌شود و در نتیجه پوست استحکام خود را از دست داده و پیر می‌شود. امروزه روش‌های زیادی از جمله آراف فرکشنال، لیفت، بوتاکس، لیزر و … برای درمان بیماری‌های پوستی وجود داشته و هر کدام از آن‌ها به نوبه‌ی خود وظایف و کاربردهایی دارند که ما در اینجا می‌خواهیم به توضیح درباره‌ی دستگاه آر اف فرکشنال پرداخته و کاربردهای آن را بررسی کنیم.

آر اف فرکشنال (RF Fractional) چیست؟

برای مقابله با پیری پوست و تولید کلاژن برای جوانسازی از دستگاه‌های آر اف می‌توان استفاده کرد. به این صورت که با تولید انرژی و گرما بافت پوست تحریک شده و سبب تولید کلاژن و جوانی پوست خواهد شد.RF مخفف کلمه‌ی رادیوفرکوئنسی بوده که با امواج رادیوفرکوئنسی انرژی و گرما تولید می‌کند. به مرور زمان و با پیشرفت علم و تکنولوژی استفاده از دستگاه‌های آر اف فرکشنال رواج بیشتری پیدا کرد و امروزه در ایران اکثر مراکز درمانی و کلینیک‌ها از این دستگاه برای درمان بیماری‌های پوستی استفاده می‌کنند.

این دستگاه دارای تعدادی سوزن ظریف بوده که قطر آن‌ها در حدود ۲۰۰ میکرون است و تا ۵/۳ میلی متر می‌توانند در پوست نفوذ کنند. این سوزن‌ها باید برای هر بیمار جداگانه استفاده شده و برای جلوگیری از حساسیت از طلا پوشیده شده‌اند. این دستگاه نوین و جدید با روشی کم تهاجمی و بدون دردسر با تولید انرژی و گرما بافت پوست را تحریک کرده و باعث شادابی و جوانی پوست می‌شود. طول دوره‌ی درمان در روش آر اف فرکشنال بستگی به تشخیص پزشک متخصص داشته و معمولاً تعداد جلسات کم و ماهانه می‌باشند.

تغذیه سلامتی و زیبایی پوست

کاربردهای آر اف فرکشنال

همانطور که گفتیم این روش برای درمان انواع بیماری‌های پوستی مفید بوده و تاثیر گذاری طولانی مدت دارد. در اینجا به برخی از کاربردهای آر اف فرکشنال خواهیم پرداخت.

جوانسازی پوست

با شروع پیری پوست و توقف تولید کلاژن و الاستین در آن، شادابی و جوانی پوست از بین رفته و چهره‌ی ما فرتوت و خسته به نظر می‌رسد. با استفاده از روش آر اف فرکشنال می‌توان سبب تولید دوباره‌ی کلاژن شد و با داشتن سبک زندگی مطلوب و سالم پوستی جوان و زیبا داشت.

رفع چین و چروک صورت

در روش آر اف فرکشنال با تولید گرما و حرارت فیبرهای پروتئینی ( که نقش اساسی در الاستیسیته و استحکام  پوست دارند) تحریک شده و باعث از بین رفتن چین و چروک و رفع خط‌های صورت می‌شوند.

رفع تیرگی و لک‌های پوستی

جای جوش، لک‌های پوستی و تیرگی در پوست باعث می‌شوند که ظاهر ما ناخوشایند دیده شود ولی با استفاده از این دستگاه می‌توان با تولید انرژی و تحریک لایه‌ی زیرین پوست لکه‌های تیره‌ی صورت را به مرور زمان و با روش درمانی مشخص از بین برد.

بستن منافذ باز صورت و درمان پوست پرتقالی

در حالت کلی منافذ باز از ویژگی‌های پوست می‌باشد که باعث دفع سموم و آبرسانی پوست می‌شوند ولی بعضی اوقات با استفاده از لوازم آرایشی بی کیفیت و عوامل دیگر این منافذ زیاد شده و باعث پرتقالی شدن پوست می‌شود. با استفاده از دستگاه آر اف فرکشنال و با سوزن‌های مخصوص آن می‌توان انرژی و حرارت را به لایه‌ی زیرین پوست منتقل کرده و بعد از کامل شدن دوره‌ی درمان دیگر اثری از این منافذ باقی نخواهد ماند.

تغذیه سلامتی و زیبایی پوست

رفع افتادگی و شل شدگی پوست

کلاژن و الاستین دو ماده در پوست هستند که وظیفه‌ی استحکام و سفتی پوست را برعهده داشته و پوست با تولید این دو پروتئین همیشه جوان و شاداب می‌ماند ولی به مرور زمان تولید کلاژن کم شده و پوست به تدریج افتاده و شل می‌شود و استحکام و سفتی خود را از دست می‌دهد. دستگاه آر اف فرکشنال با امواجی که دارد در لایه‌ی زیرین پوست نفوذ کرده و بافت پوست را وادار به تولید کلاژن و الاستین می‌کند و در نتیجه پوستی سفت و صاف خواهیم داشت.

فرایند انجام آر اف فرکشنال

برای انجام این روش ابتدا پوست را با کرم موضعی بی حس کننده، بی حس می‌‌کنند سپس با استفاده از کیت سوزنی که این سوزن‌ها برای هر بیمار بطور جداگانه استفاده می‌شود، امواج را با انرژی زیاد به لایه‌ی زیرین پوست فرستاده‌ و با تحریک بافت پوست باعث کلاژن سازی و سفتی پوست می‌شوند. بعد از انجام این روش در ناحیه‌ی درمان قرمزی و ورم‌هایی مشاهده می‌شود که طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت از بین می‌روند. این روش تقریباً کم تهاجمی بوده و ایمن و بی خطر می‌باشد.

اقدامات قبل از آر اف فرکشنال

  • قبل از انجام این روش حتماً با پزشک متخصص مشورت کرده و در مراکز درمانی معتبر نسبت به درمان اقدام فرمایید.
  • چنانچه قبلاً زخم و جراحاتی داشته‌اید که زمان بهبودی آن طول کشیده حتماً به پزشک اطلاع دهید.
  • اگر از داروها و یا کرم‌های ‌موضعی خاصی استفاده می‌کنید آن را نیز به پزشک اطلاع دهید.
  • اگر قبلاً اقدام به عمل زیبایی کرده‌اید باید با پزشک در میان بگذارید چرا که شاید روش درمان و جلسات شما متفاوت شود.

تغذیه سلامتی و زیبایی پوست

اقدامات بعد از آر اف فرکشنال

همانطور که گفتیم این روش کم تهاجمی بوده و بدون عوارض می‌باشد به طوری که پس بعد از انجام این روش می‌توانید طبق روال عادی به انجام کارهای روزانه‌ی خود بپردازید. ممکن است بعد از انجام در محل درمان قرمزی و تورم بوجود آید که حداکثر تا ۷۲ ساعت از بین می‌رود. بعد از درمان تا مدتی حتماً از کرم ضد آفتاب استفاده کرده و مایعات زیادی مصرف کنید.

مزایای استفاده از آر اف فرکشنال

این روش طول دوره‌ی درمان کوتاهی داشته و نسبت به شرایط بیمار توسط پزشک متخصص تعیین می‌شود. معمولاً تا ۳ هفته بعد از انجام این روش نتایج آن به خوبی قابل مشاهده می‌باشد. این روش کم تهاجمی بوده و کاملاً ایمن است و باعث هیچگونه سوختگی و تغییر رنگ رنگدانه‌ها نمی‌شود. دقت کنید این روش قابل استفاده برای پوست تمام نقاط بدن می‌باشد و فقط مختص پوست صورت نیست.

تعداد جلسات درمان با دستگاه آر اف فرکشنال

تعداد جلسات درمان توسط پزشک تعیین شده و هر جلسه معمولاً بین ۳۵ تا ۴۵ دقیقه طول می‌کشد و محدوده‌ی زمانی بین هر جلسه تقریباً ماهانه می‌باشد.

وبلاگ

انواع پوست

معیارهای مختلفی برای طبقه بندی انواع پوست استفاده می‌شود. به عنوان مثال، طبقه بن ...

پنج‌شنبه 25 اسفند 1401

علت جوش صورت چیست؟

جوش صورت زمانی ایجاد می‌شود که سوراخ‌های ریز روی پوست، به نام فولیکول‌های مو، مس ...

سه‌شنبه 23 اسفند 1401

علت جوش چانه

جوش چانه یکی از مشکلات برای بیشتر افراد است. جوش‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که منافذ ...

چهارشنبه 17 اسفند 1401

دریافت مشاوره رایگان


برای دریافت مشاوره رایگان شماره خود را ثبت نمایید