کاشت ابرو طبیعی + ماندگاری، مزایا و هزینه

موضوع : زیبایی موپنج‌شنبه 24 شهریور 1401

همانطور که می‌دانید ابروها یکی از اجزای تاثیرگذار در چهره افراد هستند. ریزش یا کم پشتی در ابرو باعث نازیبا دیده شدن چهره افراد می‌شود و در جوانی و شادابی چهره تاثیر زیادی می‌گذارد. امروزه دیگر ابروهای نازک جذابیت چندانی ندارد و افراد زیادی به روش‌های مختلف از جمله انجام تاتو، هاشور و… برای پرپشت کردن ابروهای خود اقدام می‌کنند. اما این روش‌ها علاوه بر مصنوعی و شیمیایی بودن، خطرات و عوارض مختلفی دارد. یکی از روش‌ها برای داشتن ابروهایی زیبا، کاشت ابرو طبیعی است که یک روش دائمی بوده و شما را از انجام روش‌های موقت مانند تاتو و… بی‌نیاز می‌کند. در این مقاله می‌خواهیم در مورد بهترین روش های کاشت ابرو و نحوه انجام آن صحبت کنیم.

علت ریزش ابروها

ریزش ابروها به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد. از جمله مهمترین دلایل ریزش ابرو می‌تاون به موارد زیر اشاره کرد:

  • بیماری‌: اختلالات هورمونی، تیروئید، عفونت‌ها، سرطان، کمبود آهن و بیماری‌های روحی روانی.
  • مصرف برخی از داروها: برخی از داروها مانند قرص‌های ضد بارداری، ضد التهاب، داروهای درمان اختلالات رفتاری، شیمی درمانی و…
  • تغذیه: کمبود ویتامین هایی مانند E، ویتامین‌های B کمپلکس، کمبود آب بدن، کمبود بیوتین و پروتئین

کاشت ابرو چیست؟

اغلب بانوان تصور می‌کنند تاتو و هاشور ابرو برای پر کردن ابروها و فرمدهی به آنها مناسب است. درحالیکه این روش‌ها موقتی هستند و ظاهر طبیعی به ابروها نمی‌بخشند. بنابراین پس از مدت کوتاهی باید برای ترمیم مجدد آن اقدام کنید و در هربار دردهای ناشی از آن را متحمل شوید.

کاشت ابرو یکی از روش‌هایی است که زیبایی دائمی به چهره شما می‌بخشد. در فرآیند کاشت ابرو، معمولا از موهای اطراف سر و یا کناره‌های گوش موها برداشته و در ناحیه ابرو کاشته می‌شوند. به همین دلیل نتیجه آن کاملا طبیعی می‌شود. روش‌های کاشت ابرو معمولا با روش‌های کاشت مو یکی است. موهای کاشته شده در این ناحیه کاملا مانند موهای طبیعی ابروهای شما هستند و رشد می‌کنند. از این رو شما بعد از مدتی می‌توانید ابروهای خود را اصلاح کنید.

کاشت ابرو طبیعی + ماندگاری، مزایا و هزینه

روش‌های کاشت ابرو کدامند؟

همانطور که گفته شد کاشت ابرو طبیعی روشی برای پرپشت کردن ابروها می‌باشد و روش انجام آن معمولا با روش‌های کاشت مو یکسان است. در این روش نیز مانند کاشت مو، پزشک متخصص قبل از کاشت، با توجه به ترکیب چهره و صورت فرد، طرح ابرو را مشخص می‌کند. اما سوال اینست که جدیدترین روش‌های کاشت ابرو کدامند؟

روش FUT:

روش FUT یکی از روش‌های سنتی کاشت مو است که کاربرد بسیاری دارد. این روش هنوز هم یکی از روش‌های پرطرفدار کاشت مو و ابروست. در این روش ابروها جلوه ای کاملا طبیعی به خود گرفته و حالت وز پیدا نمی‌کنند و رشد موها کاملا در جهت و زاویه مناسب می‌باشد. در این روش معمولا از موهای کنار گوش یا پشت سر، گرافت‌های مو برداشته می‌شوند. در این روش گرافت‌های مو با استفاده از سوزن‌های مخصوص و به صورت نواری برداشته شده و در ناحیه موردنظر کاشته می‌شوند. همانطور که پیش‌تر نیز اشاره شد، ابروهای کاشته شده در این روش کاملا طبیعی هستند و شما پس از تثبیت نتایج می‌توانید ابروهای خود را مانند قبل اصلاح کنید.

روش FUE:

FUE یکی از انواع روش‌های کاشت مو و ابرو است که بدون نیاز به جراحی انجام می‌شود. این روش هم برای بانوان و هم برای آقایان بکار می‌رود و یکی از کم دردسرترین روش‌هاست. کاشت انجام شده در این روش بسیار دقیق‌تر از روش FUT است و به همین دلیل دوره نقاهت کوتاه‌تری نیز دارد و فرد می‌تواند به کارهای روزمره خود بپردازد. در روش FUE فولیکول‌های مو بصورت جداگانه برداشته شده و در محل مورد نظر کاشته می‌شود. این موضوع باعث حفظ سلامت موها می‌شود.

البته امروزه از روش‌های دیگری نیز برای کاشت مو استفاده می‌کنند مانند روش‌های SUT و Super FUE. در این روش‌ها از تکنیک‌های متفاوتی برای برداشت و کاشت فولیکول‌های مو استفاده می‌شود. تمامی این روش‌ها بدون زخم و خونریزی است و نتایج آن تا پایان عمر باقی می‌ماند. از این رو اینها روش‌های پرطرفداری برای کاشت ابرو هستند. توجه داشته باشید که هر کدام از این روش‌ها با بررسی شرایط و انتظارات فرد متقاضی انجام می‌شود.

کاندیدای مناسب برای کاشت ابرو

معمولا افرادیکه به صورت مادرزادی ابروهای کم‌پشتی دارند و یا به دلایل مختلف دیگری ابروهایشان شروع به ریختن کرده است، کاندیدای مناسبی برای کاشت ابرو هستند. در برخی از افراد ممکن است ابروها بی حالت باشند و یا قرینه نباشند، این افراد نیز با استفاده از کاشت ابرو می‌توانند این مشکلات را حل کنند. علاوه بر این افرادیکه به دلایل مختلفی مانند شکستگی، سوختگی و… همه یا بخشی از ابروهای خود را از دست داده‌اند، می‌توانند از این روش استفاده کنند. اما در مقابل افرادیکه به دلایل ارثی و یا بیماری‌های مربوط به موها مانند آلوپسی توتالیس، یونیورسالیس و… دچار ریزش ابرو شده باشند، گزینه مناسبی برای کاشت ابرو نمی‌باشند.

بطور کلی افرادیکه شرایط ذیل را دارند، کاندیدای مناسب برای کاشت ابرو طبیعی هستند:

  • اگر بصورت مادرزادی ابروهای نازک و کم پشتی دارند
  • از شکل و حالت ابروهای خود رضایت ندارند.
  • به دلیل آسیب، سوختگی یا شکستگی همه یا بخشی از ابروهای خود را از دست داده‌اند.
  • به دلیل بیماری‌های زمینه‌ای یا پوستی ابروهایشان دچار ریزش شده است و بعد از درمان میخواهند کاشت ابرو انجام دهند.
  • بانوانی که به دلیل اصلاح بیش از حد ابروها دچار نازکی یا کم پشتی ابرو شده‌اند.
  • خانم‌هایی که ابروهای خود را تاتو کرده یا هاشور زده‌اند و می‌خواهند ابروهایشان ظاهری طبیعی داشته باشد.

مراحل کاشت ابرو طبیعی

مراحل کاشت ابرو طبیعی

همانطور که گفته شد برای کاشت ابرو نیازی به بستری شدن و یا بی‌هوشی نیست. کل مراحل کاشت ابرو 4 تا 5 ساعت طول می‌کشد و نیازی به دوره نقاهت نیست. مراحل کاشت مو به این صورت انجام می‌شود:

  1. مرحله اول: متقاضی طرح مدنظر خود را به پزشک می‌دهد و پزشک با توجه به چهره او، طرح ابرو را روی صورت وی ترسیم می‌کند. در این مرحله ایجاد تقارن در حالت ابروها مهم است.
  2. مرحله دوم: پزشک با روش‌های کاشت مو، موها را از بانک مو برداشت می‌کند. کل این پروسه ممکن است 2 الی 3 ساعت طول بکشد. اما در مواردی نیز ممکن است بیشتر به طول بیانجامد.
  3. مرحله سوم: پس از آنکه ابروها بی‌حس شدند، فولیکول‌ها در ناحیه تعیین شده قرار گرفته و جهت دهی می‌شوند. در این مرحله زاویه و جهت خروج مو نیز با دقت بررسی می‌شود.

هزینه کاشت ابرو

هزینه کاشت ابرو مانند کاشت مو به تعداد گرافت‌هایی که کاشته می‌شود بستگی دارد. از طرفی چونکه کاشت مو یک عمل زیبایی است، حساسیت، دفت و تجربه بالایی می‌طلبد. از این رو پزشک متخصص برای شکل‌دهی و زاویه‌دهی به ابرو، تنظیم خواب، ایجاد تاج ابرو و… به امکاناتی در کلینیک نیاز دارد. از این رو از دیگر معیارهای هزینه کاشت ابرو،  امکانات کلینیک است.

نکاتی که پس از کاشت ابرو باید رعایت کنید

یکی از مهمترین نکات بعد از کاشت مو اینست که از خیس شدن ابروهای خود پرهیز کنید. خیس نشدن به ابروها اجازه می‌دهد تا در جهت مناسبی قرار گرفته و بتوانند به راحتی رشد کنند. همچنین بهتر است برای جلوگیری از عوارضی مانند عفونت، خون‌ریزی و… بمدت 3 هفته از انجام فعالیت‌هایی که باعث تعرق می‌شوند، پرهیز کنید.

تغذیه نیز از دیگر مواردیست که برای رشد موهای ابرو مهم است. مصرف پروتئین و ویتامین، استفاده از میوه و سبزیجات در رژیم غذایی در رشد و تقویت ابروها بعد از کاشت موثر است. شما می‌توانید برای فرمدهی به ابروها، میکروبلیدینگ انجام دهید. اما برای اینکار حداقل باید 9 ماه صبر کنید تا ابروها به فرم طبیعی خود برگردند. توجه داشته باشید که از کندن موهای کاشته با دست یا موچین خودداری کنید.

کلام آخر

همانطور که در این مقاله مطالعه کردید، کاشت ابرو طبیعی یک روش دائمی برای پرپشت کردن ابروهاست. در این روش فولیکول‌های مو از بانک مو که معمولا پشت سر یا کناره‌های گوش قرار دارد، گرفته می‌شود. این عمل دقت و مهارت بالایی می‌طلبد. بنابراین شما باید در انتخاب کلینیک و پزشک متخصص دقت کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید. کلینیک تخصصی پوست و مو ایرانمهر تبریز در سال ۱۳۸۷ تاسیس گردید و طی این مدت بیش از ۱۵۰۰۰ نفر کاشت و ترمیم مو را در این مرکز انجام داده‌اند. این موفقیت مرهون پویایی در جهت برخورداری از روش‌های نوین و ارائه‌ آخرین متد کاشت مو با کیفیت و رویش کشور ترکیه می‌باشد. صاحبان این مرکز یک هدف را سرلوحه‌ کار خود قرار داده‌اند. کلینیک تخصصی پوست و مو ایرانمهر تبریز با تکیه بر نیروی فوق تخصص پوست و مو، آماده‌ی ارائه خدمات زیبایی شامل: کاشت مو، لیزر مو، پروتز و بوتاکس در تبریز به شما می‌باشد.

وبلاگ

انواع پوست

معیارهای مختلفی برای طبقه بندی انواع پوست استفاده می‌شود. به عنوان مثال، طبقه بن ...

پنج‌شنبه 25 اسفند 1401

علت جوش صورت چیست؟

جوش صورت زمانی ایجاد می‌شود که سوراخ‌های ریز روی پوست، به نام فولیکول‌های مو، مس ...

سه‌شنبه 23 اسفند 1401

علت جوش چانه

جوش چانه یکی از مشکلات برای بیشتر افراد است. جوش‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که منافذ ...

چهارشنبه 17 اسفند 1401

دریافت مشاوره رایگان


برای دریافت مشاوره رایگان شماره خود را ثبت نمایید