لیفت شقیقه چیست + هزینه و عوارض احتمالی

موضوع : پوست و زیباییپنج‌شنبه 10 شهریور 1401

همانطور که می‌دانید با افزایش سن، بافت پوست به مرور خاصیت کشسانی خود را از دست می‌دهد. این اتفاق باعث افتادگی و چین و چروک پوست می‌شود. افتادگی در ناحیه چشم و ابرو باعث می‌شود چهره افراد پیرتر و خسته‌تر بنظر برسد. یکی از راهکارهای حل این مشکل، لیفت شقیقه برای جوان‌تر نشان دادن صورت است. لیفت شقیقه شامل برداشتن پوست اضافی، صاف کردن چین و چروک و همچنین سفت کردن پوست صورت است. برای آشنایی بیشتر با لیفت شقیقه، توصیه می‌کنیم مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

لیفت شقیقه چیست؟

لیفت شقیقه یا لیفت تمپورال فرآیندی است که در طی آن از تکنیک‌های تخصصی برای ناحیه بیرونی چشم، گوشه ابرو و بالای گونه استفاده می‌شود و به آرامی ناحیه شقیقه را بالا می‌برد. همانطور که اشاره شد، افتادگی پوست اطراف شقیقه می‌تواند گوشه‌های چشم را افتاده کرده و حالت چهره را رو به پایین نشان دهد. با استفاده از لیفت شقیقه، چشم‌های شما درشت‌تر شده و فاصله آن با ابروها نیز متناسب خواهد شد. در کل این عمل به عنوان گزینه‌ای مناسب برای جوانسازی صورت به کار می‌رود.

همچنین اگر این عمل به همراه لیفت ابرو و لیفت صورت به همراه باشد، نتایج خیره کننده‌ای خواهد داشت. توصیه می‌کنیم قبل از انجام آن، ابتدا به یک کلینیک معتبر مراجعه کرده و با پزشک متخصص در این زمینه مشورت کنید تا آنها بهترین راه حل را برای شما معرفی کنند.

لیفت شقیقه چیست؟

چه کسانی برای لیفت شقیقه کاندید مناسبی هستند؟

همانطور که گفته شد، لیفت شقیقه یک روش برای جوانسازی صورت است. از این رو افرادیکه در اثر افزایش سن، دچار چین و چروک شده و حالت چشم و ابروهای خود را از دست داده‌اند، می‌توانند از این روش برای جوانسازی چهره خود استفاده کنند. این روش همچنین برای از بین بردن خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم نیز بسیار کاربرد دارد. خطوط پنجه کلاغی به چین و چروک ریز اطراف چشم گفته می‌شود که باعث ریزتر دیده شدن فرم طبیعی چشم‌ها می‌شوند. البته عمل لیفت شقیقه تنها برای افراد میانسال نیست و بطور کلی افراد بالای 22 سال می‌توانند با استفاده از این روش چهره خود را جذاب‌تر کنند. ناگفته نماند کسانی می‌توانند از این روش استفاده کنندکه به بیماری خاصی مبتلا نباشند.

روش های انجام لیفت شقیقه

برای انجام لیفت شقیقه، روش‌های مختلفی وجود دارد که برخی از آن نیاز به جراحی داشته و برخی بدون جراحی هم انجام می‌شود. تمامی این روش‌ها نتایج رضایت بخشی دارند و ماندگاری آنها نیز مناسب است. همچنین روش‌های بدون نیاز به جراحی دوره نقاهت نداشته و شما می‌توانید بلافاصله پس از لیفت صورت، به فعالیت‌های خود بپردازید. نتیجه عمل لیفت شقیقه بلافاصله پس از انجام آن قابل مشاهده است.در ادامه می‌خواهیم انواع روش‌های عمل لیفت شقیقه را معرفی کنیم:

بالا بردن شقیقه با نخ

لیفت شقیقه با نخ یکی از روش‌های غیرتهاجمی (بدون نیاز به عمل جراحی) است که با استفاده از نخ PDO انجام می‌شود. اینگونه نخ ها از انواع نخ بخیه قابل جذب می‌باشند و پس از گذشت 2 الی 3 سال جذب خواهند شد. بنابراین می‌توان گف اثرات بالا بردن شقیقه با نخ تا 3 سال ماندگار است. در این روش پزشک محل ورود و خروج نخ را مشخص می‌کند و سپس با استفاده از کرم‌های بی‌حس کننده، محل موردنظر کاملا بی‌حس می‌شود. سپس پزشک متخصص نخ لیفت شقیقه را با استفاده از سوزن‌های بسیار ظریف و باریک به پوست وارد کرده و آن را بسمت بالا می‌کشد. پس از آنکه کشیدگی دلخواه ایجاد شد، سوزن خارج می‌شود. زخم‌های حاصل از این روش معمولا تا چند روز قابل مشاهده هستند اما پس از گذشت چند روز کاملا برطرف خواهند شد.

لیفت با پلکسر

این روش با استفاده از دستگاه پلاسما جت صورت می‌گیرد. در لیفت شقیقه با پلکسر حرارت به بافت پوست وارد شده و پوست از حالت جامد به گاز تبدیل می‌گردد. این روش باعث بالا رفتن پوست و همچنین برطرف شدن چین و چروک می‌شود. روش کار لیف با پلکسر به این صورت است که ابتدا با استفاده از دستگاه پلاسما جت نقاط ریزی در پوست ایجاد شده و سپس لایه سطحی پوست سوزانده می‌شود. پس از انجام این روش، هیچگونه جای زخمی در چهره شما باقی نخواهد ماند و نتایج آن تا یک هفته پس از عمل نیز قابل مشاهده است.

البته باید گفت لیفت شقیقه با پلکسر در طول یک جلسه کامل نمی‌شود. تعیین تعداد جلسات درمان با توجه به میزان افتادگی پوست بیمار و تشخیص پزشک بستگی دارد. این جلسات معمولا با فواصل یک الی دو ماهه صورت می‌گیرد و نتایج آن تا 5 سال باقی می‌ماند. ناگفته نماند که ماندگاری این روش بسته به سن افراد، سبک زندگی آنها و نوع پوستشان می‌تواند متفاوت باشد.

روش های انجام لیفت شقیقه

لیفت شقیقه با جراحی

همانطور که گفته شد، بالا بردن شقیقه به 2 صورت قابل انجا است. لیفت شقیقه با جراحی معمولا با بی‌حسی موضعی یا بی‌هوشی عمومی انجام می‌گیرد. مدت زمان عمل 1 تا 2 ساعت می‌باشد و دوره نقاهت آن نیز کم است. به عبارتی دیگر شما پس از انجام لیفت شقیقه با جراحی در بیمارستان بستری نشده و بلافاصله می‌توانید به خانه برگردید. نتایج این روش تا مدت‌ها باقی می‌ماند و می‌توان گفت که دائمی است. قابل ذکر است که اگر سبک زندگی سالمی نداشته باشید، ممکن است در مدت کوتاهی نتایج این عمل از بین رفته و نیاز به ترمیم مجدد پیدا کنید. در غیر اینصورت نتایج جراحی برای همیشه باقی خواهد ماند.

مراقبت های بعد از بالا بردن شقیقه

  • داروهای تجویز شده توسط پزشک را به موقع و کامل مصرف کنید.
  • حدالامکان تا چند روز پس از انجام لیفت، روی صورت نخوابید و سر را بالاتر نگه دارید.
  • تا چند روز پس از لیفت، از انجام فعالیت‌های ورزشی و یا بلندکردن اجسام سنگین خودداری کنید.
  • سعی کنید تا چند روز بعد از انجام لیفت، حمام نروید و صورت خود را با آب داغ نشویید.
  • از ماساژ یا فشار دادن شقیقه‌ها خوددارید کنید.
  • از رفتن به استخر و سونا خودداری کنید.
  • درصورتیکه کبودی، قرمزی و تورم تا 2 هفته برطرف نشد، حتما به پزشک مراجعه کنید.
  • از قرار گرفتن در معرض خورشید خودداری کنید.
  • از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کنید.

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله مطالعه کردید، بالابردن شقیقه با چند روش قابل انجام است. بسیاری از متقاضیان این عمل در مورد هزینه انجام آن سوالات متعددی دارند. در پاسخ باید گفت هزینه این عمل بسته به اینکه از کدام روش استفاده کنید، متفاوت خواهد بود. اما باید گفت هزینه بالا بردن شقیقه با نخ و عمل جراحی بالاتر از سایر روش‌هاست. همچنین هزینه آن علاوه بر نوع روش، به نوع پوست، سن و میزان افتادگی پوست نیز بستگی دارد. در کلینیک ایران مهر متخصصین مجرب گرد هم آمده‌اند تا بهترین و موثرترین روش‌ها را برای درمان مشکلات پوستی شما جهت حفظ سلامتی و زیبایی پوست بیماران عزیز به کار گیرند.

وبلاگ

انواع پوست

معیارهای مختلفی برای طبقه بندی انواع پوست استفاده می‌شود. به عنوان مثال، طبقه بن ...

پنج‌شنبه 25 اسفند 1401

علت جوش صورت چیست؟

جوش صورت زمانی ایجاد می‌شود که سوراخ‌های ریز روی پوست، به نام فولیکول‌های مو، مس ...

سه‌شنبه 23 اسفند 1401

علت جوش چانه

جوش چانه یکی از مشکلات برای بیشتر افراد است. جوش‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که منافذ ...

چهارشنبه 17 اسفند 1401

دریافت مشاوره رایگان


برای دریافت مشاوره رایگان شماره خود را ثبت نمایید